• Minipřípravka

    Kategorie pro hráče od 4 let. Pracujeme především na všeobecném rozvoji. STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Přípravka

    2019/2020 Liga Vysočiny přípravek - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Elévové

    2019/2020 Liga Vysočiny elévů - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Mladší žáci

    2019/2020 Přebor Vysočiny mladších žáků - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Starší žáci

    2019/2020 Liga Vysočiny starších žáků - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Junioři

    2019/2020 Liga Vysočiny juniorů - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

  • Muži

    2019/2020 Liga Vysočiny mužů - STÁLE HLEDÁME NOVÉ HRÁČE !!!

Letní příprava - fáze I+II

Fáze I

Samostatná příprava v průběhu měsíce července.

  • Max. tepová frekvence TFmax= 220-věk (orientační výpočet, dostačující pro naše potřeby)
  • Dále je třeba si vypočítat 0,85xTFmax; 0,75xTFmax; 0,65xTFmax
  • Ideální trénink je složený dva dny sportu, den odpočinku; rozdělení můžete přizpůsobit potřebám a situaci, ale chtělo by to 3-4x týdně trénovat
  • Lze kombinovat několik sportů, vždy jeden den běh + druhý den něco (plávání, kolo, brusle, …); případně 2 ze 4 tréninků běžecké

Složení tréninků :

  1. část : rozehřátí – 10-15min rozběhání (do spocena, ale je to individální) – tempo do 0,75 TFmax
  2. část : rozvička – cca 5 minut krátká rozvička, trochu běžecké abecedy
  3. část : trénink – 40-60 minut konstatní zátěže – tempo 0,75-0,85TFmax (opravdu poběžíte pomalu, nerozhoduje vzdálenost – ta je pouze orintační, rozhoduje čas a tepovka, při pravidelném tréniku – tj. stená doba a správná tepovka – by se vzdálenost měla postupně natahovat)
  4. část : vyklusání nebo rychlá chůze pod 0,65TFmax
  5. část : strečink

Doporučení :

  • Sporttester – chytré hodinky s hrudním snímačem nebo chytrý mobil a hrudní snímač. Malá investice co umí zázraky, ale běhat za vás nebude. 🙂 Je to investice, ale pro trénink vynikající, přesto je to dopopručení, nikdo není nucen.
  • Případný výběr sporttestru nechám na vás, pro nás je důležité : měření tepu, idieálně zvukové držení v zóně, stopky; doporučení digitální přenos pás-hodinky, uživatelsky vyměnné baterie, více zón, průměrná a max.TF, odpočet, mezičasy, … Vše je o ceně. Nekupujte „NO NAME“, většinou nemají spolihlé měření tepu. Následují nějeké návrhy :

http://sporttester.info/ ; http://www.sporttester-sporttestery.cz/ ; http://www.hodinky-sport.cz/jak-si-vybrat-sporttester/

Sporttestry : např. POLAR FT2 (cca 1700,-); SIGMA PC22.13 (cca 1250,-); POLAR FT4 (cca 2400,-); SIGMA 15.11 (analog, cca 1100,-); SIGMA PC25.10 (cca 1200,-)

Základní anlog se dá koupit již od 800,- se slušnou výbavou.

  • Pokud bude něco nejasného nebo budete chtít poradit, dejte vědět. Bobeš

Fáze II

Samostatná a skupinová příprava během měsíce srpna. Teorie a základ vychází z Fáze I, předpoklad 3-4 tréninky týdně.

Tréninky :

  1. trénink : vytrvalost – viz Fáze I
  2. trénink : intenzita ***
  3. trénink : společná příprava – viz domluvené termíny tréninků (info Bejk)
  4. trénink : kolo / plavání / brusle … – viz fáze I

*** Intenzita :

  • Tuto část max. 1x týdně, nikdy dvakrát po sobě, druhý den odpočinek nebo jen velmi lehké zatížení, ideálně ráno (mělo by to i silně nakopnout organismus, může se po té hůře usínat).
  • Pořádně ohřát, tzn. 20-30min klus cca 70% TF max – velmi důležité se pořádně rozehřát, jinak hrozí zranění !!!
  • Rozvička. Velmi důkladná + běžecká abeceda. Nešidit, jinak hrozí zranění.

Ikdyž to vypadá jako strašení, tak ne. Tento typ tréninku je více účinný, ale také je tu mnohem vyšší možnost zranění něž u Fáze I !!!

  • Intervaly : 30-20-10 + 30 = 30s na 70% TFmax + 20s 90% TFmax + 10s na max + 30 volný klus nebo rychlá chůze
  • tohle celé opakovat 5x (tj. hlavní trénink trvá 5min, popř. násobky viz níže)
  • pokud je předepsáno více opakování tak 5min (viz výše) – 2 min pauza – 5min (viz výše) – atd.
Termín : Počet opakování : Termín : Počet opakování :
1. týden 1x 6. týden 4x
2. týden 2x 7. týden 3x
3. týden 3x 8. týden 4x
4. týden 2x 9. týden 5x
5. týden 3x 10. týden 4x
  •  kdo dá 10km pod 50min při nepřekročení 85% TFmax, tak začne týdnem 2
  • ostaní začnou od týdne 1
  • Pište si deníčky :-), ten by měl obsahovat datum tréninku, časy, vzdálenosti, průměrou a max. TF, podmínky (vč. významného počasí) a vaše pocity (třeba nějaký smajlík).
  • Samozřejmostí je i výklus (velmi pomalý běh či chůze pod 65% TFmax) a strečink!

 

 

Napsat komentář

Na této stránce jsou veškeré aktuality, dozvíte se nejnovější zprávy a proto neváhejte a nakoukněte.

Informace a data určená rodičům.

Přehled důležitých informací trvalého charakteru.

Naše fotogalerie - flicker.com